• +36-1/306-4861
  • info@faberteam.hu
  • Hétfő-Péntek: 8:00-17:00

Kérjen időpontot!

Egyszerűen, gyorsan, várakozás nélkül!

Bejelentkezés

Karosszéria javítás

A Fáber Team fő profilja a karambolos, sérült, törött gépjárművek szakszerű karosszéria javítása márka függetlenül. Valamint ezzel kapcsolatos teljeskörű biztosítási ügyintézés a káreseménytől az újbóli használatbavételig történő összes munkafolyamat szervezése, lebonyolítása. Karambolos gépkocsik és más karosszéria hibák javítása gyorsan, precízen, szakszerűen fényezéssel.

A karosszériajavítások során a legkorszerűbb technológiákat alkalmazzuk, legyen szó apró esztétikai hibáról, szélvédő cseréről vagy húzató pados nagyjavításról. A javítás idejére - térítés ellenében - csereautót biztosítunk, így a javítás idején sem marad autó nélkül.

Karosszéria javításhoz Időpontfoglalás




karosszéria javítás
karosszéria javítás

Karosszéria javítással kapcsolatos kérdések

  • Karosszéria elemek specialitása

    Viszonylag könnyű dolgunk az „oldható kötéssel rögzített”, tehát csavarozott elemek cseréjével van! Nehezebb dolgunk a hegesztett és a karosszéria fő tartó elemeivel van, amelyeket nem lehet csak úgy lecsavarozni a paripáról, hanem a hegesztési pontokon pontlefúróval lefúrni, illetve flexel, vagy karosszéria fűrésszel levágni, lefejteni. Vannak már korszerű technológiák is mint pl. a plazmavágó. A csavarozott elemek esetében a sérültet lecsavarozod, az újat felcsavarozod és már elméletileg kész is, de a fényezéshez újra szét kell szedni és a végleges, illetve a tökéletes beállítás, összeszerelés majd csak a fényezést követően történik meg! A hegesztett elemek cseréje ezzel szemben rendkívül macerás, mert a lefúrást, levágást, lefejtést követően a felületet tökéletesen le kell tisztítani, az új felhegesztésre szánt elemet előlyukasztani, majd az előre kilukasztott hegesztési pontokon védőgátas ívhegesztővel, illetve ponthegesztő géppel fel kell hegeszteni a karosszériára! A hegesztett elemeket minden esetben a felhegesztést követően, a találkozási pontokon karosszéria ragasztó/tömítővel szigetelni kell, ellenkező esetben a korrózió visszafordíthatatlan folyamatokat generál!

  • Van-e olyan autó, ahol bizonyos karosszéria javításnál figyelni kell?

    Természetesen a karosszéria kialakításoknál vannak egyedi megoldások pl. az új generációs Audi/VW család esetében a tetőlemezt a tetőkoszorúk közé un. vonalhegesztéssel rögzíti a gyár, ez az utólagos szervizkörülmények közötti javítások esetében egy nehezen kivitelezhető technológia! A töréstesztek hatékonysági fokozatát növelendő a gyártók a fő tartó elemeket és a vázszerkezeteket egymástól eltérő szilárdságú és összetételű lemezekből alkotják meg, amelyeknek a rögzítését is sok esetben individuális módon oldják meg, nem kevés esetben alkalmazzák a ragasztás, szegecselés és az összeperemezés technológiáit is.

  • Karosszéria festése - fényezése javítás után

    A festés, illetve fényezés minden esetben a javítandó felület, vagy egység megbontását, szétszerelését, vagy netán sérült elem cseréjét követően történik meg. A fényezendő elemeket ki kell üríteni annak érdekében, hogy tökéletes esztétikai eredményeket érjünk el. Sajnos láttunk már a történelemben, (és az interneten), olyan szolgáltatókat akik a gépkocsit és az alkatrészeket nem szedték szét, vagy le és un. ki maszkolással oldották meg a festést, de ez a tip. megoldás hosszútávon nem időtálló és esztétikai szempontból hagy maga után kívánni valót bőséggel! A szétszedett és kijavított karosszériát az összeállítást követően, (miután leellenőriztük a beállítási lehetőségeket, hogy minden rendben és a fényezést követően már biztosan nem kell alakítani rajta), újra szétszedjük, mehet az előkészítőbe, majd az előkészítést követően a fényező kamrába! A fényezőkamrában a már alapozott és kicsiszolt felületeket lefújjuk a „bázissal” ami egyébként a szín és ezt követően kapja meg több rétegben a lakkot, amit ezután 80 Celsius fokon ráégetünk a karosszériára.

  • Vélemények az otthoni karosszéria javításról

    A fent leírtak alapján már körvonalazódni látszik, hogy a harmadik évezred küszöbén az autógyártók már olyan technológiákat alkalmaznak, amely lehetőség szerint otthoni, vagy sufni körülmények között nem teszi lehetővé a gépkocsi sérült karosszériájának korrekt helyreállítását! Ésszerű fogalom, hogy az ápolt autó mindig érték, ezért mi azt javasoljuk, hogy autójának javítását minden esetben bízza megfelelő szerviztechnológiai körülmények között dolgozó szakemberekre!

  • Karosszéria javítás vagy csere?

    Az autógyártók igyekeznek mindent elkövetni annak érdekében, hogy 8-10 éves korig a korrózió ne üsse fel fejét a gépkocsik karosszériáján. Amennyiben ez mégis megtörténik, érdemes a csavarozott elemek esetében cserét, a hegesztett elemek esetében részelem cserét alkalmazni. Teljesen más a helyzet a karambolos javítások esetében. Amennyiben olyan káreseményt szenvedünk el ahol nem számíthatunk a biztosító támogatására érdemes a szakember ítélőképességére bíznunk magunkat, mivel Ő jó esetben optimalizál és a lehetőség szerint „megmenti” a megmenthető elemeket. Érdemes a döntések során figyelembe venni, hogy a javítások esetén a ráfordított munkaórák költsége nem magasabb-e a cserélendő alkatrészek bekerülési áránál. Sok esetben alkalmazható un. alternatív javítás is, ahol utángyártott elemekkel pótoljuk a sérült alkatrészeket, (amennyiben létezik ilyen), így csökkentve a horribilis javítási költségeket. A jobbik eset amikor rendelkezünk casco biztosítással, vagy ha más okozta nekünk a kárt, kapunk betétlapot! Ilyenkor a legegyszerűbb dolgunk akkor van, ha egy olyan szervizre bízzuk a teljes kárrendezést és a javítást, amely a biztosítótársaságok szerződött partnere. Ők egymás között megoldják a kárfelvételt és a hitellevelet, így a biztosító számla alapján térít, a gépkocsi tulajdonosának max. az önrészt kell megtérítenie, vagy az amortizációt. Természetesen ebben az esetben a tulajdonos első számú érdeke már nem a költséghatékonyság lesz, hanem, hogy lehetőség szerint minden sérült alkatrész ki legyen cserélve és így vissza legyen állítva a baleset előtti állapot! A kárszakértők manapság sajnos sok esetben ki vannak téve a biztosítók káros pressziójának, de egy jó és határozott karosszéria üzemvezető tökéletesen tudja képviselni ügyfele érdekeit a biztosítóval szemben, így elérve a kárszakértőnél a sérült elemek cserére történő kiírását annak érdekében. hogy a korábban sérülésmentes karosszéria ismét új elemekkel legyen megjavítva.

  • Karosszéria sérülés fokozatai

    - Sima felületi karcolás esetén elégséges egy sima lakkozás, vagy un. szin átfújás, szakmai nevén „L” fokozat - Erősseb, karcolt sérülés során, mint pl. kulccsal megkarcolt karosszériaelem javításakor javító fényezés „LI” fokozat - Amikor már horpadt is a lemez, a javító fényezésen kívül kisebb egyengetéseket kell alkalmazni, de ezekre a sérülésekre már vannak fényezés nélküli, vagy megbontás nélkül alkalmazható technológiák - Mélyebb horpadásnál már a karosszéria megbontása is szükséges lehet, komolyabb károk esetében az elemeket cserélni kell! - A karosszéria javításakor érdemes minden esetben gazdasági számítást csinálni, a gépkocsi értékének 60-70%-át meghaladó javítási költségek esetén gazdasági totálkárról beszélhetünk, melynek a szakmai rövidítése: GTK A fent felsorolt javítások egymást követő rendszerben dolgozandóak fel, melynek betartásától nem érdemes eltérni, éppen ezért fontos figyelembe venni a feldolgozási folyamatok intervallumát. Egy sima felületi sérülés feldolgozható akár három napon belül is, mivel a szinátfújás az egyik legkisebb mértékű beavatkozás. A javító fényezés elvégzése egy fokkal mélyebb dolog, de ez is kivitelezhető 72 óra alatt, míg a megbontással járó egyengetések és az oldható kötéssel rögzített elemek cseréjének esetében a feldolgozási folyamatok ideje a fényezéssel együtt már 5 munkanap! Tehát ez már a közepesen sérült kategória. Az ettől kardinálisabban sérült gépkocsiknál beszélhetünk a komoly, vagy inkább nagyjavításokról, amelyek sok esetben 2-3, vagy akár 4 hétig is elhúzódhatnak, főleg, ha mondjuk még a biztosítónak is pótszemléznie kell!

Miért minket válasszon?

Járműveink felszereltségét évről évre ellenőrizzük és fejlesztjük, hogy mindig a lehető legszínvonalasabb szolgáltatást tudjuk biztosítani ügyfeleinknek.

  • Mert mi az összes biztosítóval szerződéses jogviszonyban vagyunk
  • Mert az autójavítást A-tól Z-ig elvégezzük
  • Mert segítőkészek és rugalmasak vagyunk
  • Telefonszám:
    +36-1/306-4861

  • 1154 Budapest
    Klapka György u. 15.

© Copyright 2015 Faberteam